2015. április 21., kedd

Rózsa festés: 2. rész. A szivárvány rózsa

A neve igazán találó, mert ez a gyönyörű virág a szívárvány színeiben pompázik. Nem véletlenül választottam a webáruházam logójának is. Nekem is nagyon tetszik.



Sajnos nem fordul elő a természetben, hanem ismételten csak a fehér rózsát festik ilyenre. Ha egy kicsit utánakeresünk az interneten, akkor nagyon hamar rá is bukkanhatunk egy két igen csak érdekes ötletre, hogyan is kell házilag készíteni egyet. A szárát négy felé kell vágni, és sárga, piros, lila és kékre, ételfestékkel színezett vízbe kell mártani. (A lila azért kell, mert mint kiderült, a piros és a kék szín barnára festi a rózsát a két szín egymásba történő átmenete mentén)


Nekem sem kellett több, és mivel nem ételfestékkel, hanem rózsafestékkel rendelkeztem, bele is vágtam. Négy helyett csak három színem volt, végül kb. 3 nap után lett az én kis fehér rózsám ilyen (és igen, nem volt lilám, ezért barna lett a piros és a kék szín egymásba történő átmenete mentén). Ez idő alatt szinte az összes levele lehullott :(



Mások sem jártak sokkal jobban, meg sem közelíti az igazi szivárvány rózsát.



Nemrég megtudtam, hogy a szivárvány rózsánál a festéket a termesztők állítólag még akkor fecskendezik a rózsatőbe, amikor az ki sem nyílt. Rózsa termesztő kéne legyek, hogy tovább csiszolhassam tudásomat, de ezt nem szeretném. Ettől függetlenül izgalmas nézni, hogy festi meg a rózsát a festék, de ne várjuk azt, hogy olyan eredményt érünk el, mint az igazi szivárvány rózsa. Sajnos.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése